Start > Körkortsforum > Köra upp i uppsala?

Köra upp i uppsala?

ponemelon 2010-09-02 21:59 ! Citera #
Snart är det dags för mig att boka tid för uppkörning, men har för mig att uppsala har väldigt hög andel kuggade. detta kan ju bero på att folk är lite sämre på att köra här, eller så är de strängare. tror ni att det är någon idé att köra upp annorstädes?
Gäst 2010-09-04 21:46 ! Citera #
Enligt vad jag läste sist så har dem och stockholm störst andel kuggade tyvärr. Sök dig lite norrut. Lycka till. Eller va extra försiktig, uppsala har ganska många ungdommar och studenter på vägarna, men det går att köra där. (jag vet för har kört där)
boboo 2010-09-05 14:28 ! Citera #
är urprungligen från uppsala, de jag känner har nästan alla kuggat på första och fått körkort på andra eller tredje försöket :( lycka till med körkortet! ;)
boboo 2010-09-05 14:29 ! Citera #
Lello7
Enligt vad jag läste sist så har dem och stockholm störst andel kuggade tyvärr. Sök dig lite norrut. Lycka till. Eller va extra försiktig, uppsala har ganska många ungdommar och studenter på vägarna, men det går att köra där. (jag vet för har kört där)

lyllos mig :o
Gäst 2010-09-07 21:50 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning i går (Uppsala) och jag tyckte inte det var svårt. Har du kört mycket i och kring stan så har du goda förutsättningar att klara provet. Tror inte alls att folk i Uppsala kör sämre än någon annanstans, men det säger väl sig själv att det är svårare att köra upp i en större stad än en mindre, inte minst i Uppsala som har så mycket cyklister, bussfiler och enkelriktat inne i stan.

Lycka till!
Maria 2010-09-11 18:25 ! Citera #
Jag ska också köra upp i Uppsala och är grymt nervös!!! Ungefär hälften av de jag känner kuggade på första försöket och jag är inte alls sugen på att bli en av dem! Ni som kuggat i uppsala, vad kuggade ni på?
Maakaveli 2010-12-14 11:02 ! Citera #
ansoma
Jag klarade min uppkörning i går (Uppsala) och jag tyckte inte det var svårt. Har du kört mycket i och kring stan så har du goda förutsättningar att klara provet. Tror inte alls att folk i Uppsala kör sämre än någon annanstans, men det säger väl sig själv att det är svårare att köra upp i en större stad än en mindre, inte minst i Uppsala som har så mycket cyklister, bussfiler och enkelriktat inne i stan.

Lycka till!

Finns det linjetrafik också för det brukar jag ha problem med. Jag vet inte om du har kört i Stockholm men hur skulle du jämföra det med Uppsala.
Adam 2011-01-06 13:40 ! Citera #
Det ska väl inte vara något problem om ni har övningskört i Uppsala innan. Det ska inte ha någon betydelse i vilken stad man kör i så länge du följer skyltarna, vilket Uppsala har gott om.
Rick 2011-09-22 16:57 ! Citera #
I Uppsala existerar en obehaglig kuggningskultur bland trafikinspektörerna sedan lång tid tillbaka,
nu pratar vi 60-70 tal. Trafikverket gör uppenbarligen inget konkret åt detta eftersom statistiken ser likadan ut år efter år.
Kan ni köra upp på annan ort så gör det.
Gäst 2012-06-01 11:53 ! Citera #
Det är sant, Uppsalas inspektörer är trevliga då du sitter i bilen sen när du kört bra ett tag så försöker de hitta ställen för att få dig att kugga. De är också väldigt obehagliga i sättet. Falsktrevliga i början. Kör inte upp i Uppsala, de är tvärhårda.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor