Till skillnad mot andra som svarat så tycker jag att miljöer som vid datorn är perfekt för mig att plugga och detta har jag även utnyttjat vid studerande i skolan. Att sitta vid datorn är för mig avslappnande och jag slipper känna känslan av att ”plugga” utan tycker snarare att det blir roligt, det mesta iallafall
https://korkortonline.se ?
Annars har du ju väldigt bra program till datorn som Bonniers Trafikskola och trafikskolan TEO som fungerar väldigt bra. Försök att va avslappnad då du pluggar då går det lättare men samtidigt, detta är mitt viktigaste tips, fundera över frågorna eller meningarna du läser och koppla ihop dem med en händelse du kan identifiera dig med, var inte så strikt i din läsning/pluggning utan ta ut svängarna och låt din hjärna arbeta på det sättet, då lär man sig både bra och länge. Ett exempel: Du läser meningen ”Då du närmar dig en korsning och inga skyltar finns, du är inte på en huvudled, hur ska du bete dig?”. Tänk då inte bara ”högerregeln” utan ta ut svängarna och tänk dig in i situationen, vad händer om en bil kommer på samma väg som dig och ska köra över din väghalva då den svänger? vad händer om en bil kommer ifrån vänster? Vad sker om det är bilar ifrån varje håll? Lycka till nu!
//JohSme