Jag tror inte riktigt att förstår vad jag menar. Jag menar inte att man inte ska behöva köra bra oavsett inspektör - för så är det såklart. Man ska alltid göra sitt bästa och komma förberedd. Utan det jag poängterar är den mänskliga faktorn, vilket kan innebära en dålig dag, en person som är mer petig, en person som kollar mer på helheten än någon annan och så vidare. Man kör inte alltid perfekt och det formuleras tydligt innan uppkörningen av trafikinspektören men trots det så kan många inspektörer kräva att föraren ska köra fläckfritt ändå. Därför spelar inspektörerna roll, men det kan man inte göra något åt. Det jag stör mig på är att du dömmer Elin utifrån en enkel fråga hon ställde, varför inte bara svara på frågan och inte anta massor av saker?
Olika inspektörer bedömer exakt likadant. De är så de har utbildats förstår du.
För det andra så dömmer jag henne bara utifrån det som hon har skrivit. Och baserat på det så gör jag bedömningen att hon inte alls är redo för något prov. Som du skriver så var det en enkel fråga. En fråga som hon borde veta svaret på och inte behöva fråga andra. Du gör henne en björntjänst genom att låta henne tro att det är inspektörens fel att hon blir underkänd när det i själva verket är hon som inte kan köra tillräckligt bra.