Start > Körkortsforum > Mår så dåligt

Mår så dåligt

Ångest 2023-10-14 16:53 ! Citera #
Orkar inte mer. Körkortsångesten äter upp mig. Jag mår så dåligt över detta, jag klarade inte min första uppkörning och har en till bokad om några dagar. Jag har tagit ett par lektioner men har inte råd, kör som privatist om det gör någon skillnad.
Jag har sån ångest nu igen över min uppkörning, jag kan liksom inte göra något utan att tänka på att jag har ett prov framför mig.
Hur ska jag göra för att slippa denna ångest? Har konstant gråt i halsen
Ch 2023-10-14 19:48 ! Citera #
Samma här , kuggade 2 gånger har betalat mycket , orkar inte, vill inte köpa mer lektioner.
Jag har på tisdag uppkörning igen och vill bara klara det.
Jag kör mycket bättre än de som har körkort
Ger inte upp, vi är nära.
Ta ett djupt andetag och ha va positiv.
Du kan klara det, det är bara en bil.
Lycka till
Gäst 2023-10-14 21:10 ! Citera #
Jag har också på tisdag igen! Jag hoppas det går bra för dig. Jag förstår att du inte vill köpa mer lektioner, man blir så trött av att konstant övningsköra också. Det finns ingen motivation kvar till det heller. Jag håller tummarna för dig och hoppas de kommande dagarna blir enkla för dig
Gäst 2023-10-14 21:54 ! Citera #
Ch 2023-10-14
Samma här , kuggade 2 gånger har betalat mycket , orkar inte, vill inte köpa mer lektioner.
Jag har på tisdag uppkörning igen och vill bara klara det.
Jag kör mycket bättre än de som har körkort
Ger inte upp, vi är nära.
Ta ett djupt andetag och ha va positiv.
Du kan klara det, det är bara en bil.
Lycka till
Jag förstår varför du kuggar. Ett körkort är inte en rättighet, du måste göra dig förtjänt av det. Så mitt råd till dig är att försöka vara lite mer ödmjuk, kom ner på jorden. Att man klarar sig på förarprovet eller innehar ett körkort innebär inte per automatik att man är en felfri förare. Olyckor kan hända vem som helst och ditt tankesätt är väldigt farligt. Inspektörerna gör rätt bedömningar och det är mer än rätt att de är så strikta.
Gäst 2023-10-14 22:42 ! Citera #
Gäst 2023-10-14
Jag förstår varför du kuggar. Ett körkort är inte en rättighet, du måste göra dig förtjänt av det. Så mitt råd till dig är att försöka vara lite mer ödmjuk, kom ner på jorden. Att man klarar sig på förarprovet eller innehar ett körkort innebär inte per automatik att man är en felfri förare. Olyckor kan hända vem som helst och ditt tankesätt är väldigt farligt. Inspektörerna gör rätt bedömningar och det är mer än rätt att de är så strikta.
Om inspektörerna hade varit strikta så hade ingen fått körkort, eller ja, kanske 2% xD

Men det som dom säger nej på är stora brister, folk behöver precis som du beskriver det komma ner på jorden och försöka skapa sig en förståelse om hur farligt deras beteende är i trafiken. Jag tror på simulatorer som ett bra hjälpmedel till förståelse
Gäst 2023-10-14 22:52 ! Citera #
Ångest 2023-10-14
Orkar inte mer. Körkortsångesten äter upp mig. Jag mår så dåligt över detta, jag klarade inte min första uppkörning och har en till bokad om några dagar. Jag har tagit ett par lektioner men har inte råd, kör som privatist om det gör någon skillnad.
Jag har sån ångest nu igen över min uppkörning, jag kan liksom inte göra något utan att tänka på att jag har ett prov framför mig.
Hur ska jag göra för att slippa denna ångest? Har konstant gråt i halsen
Jag tog körkort för drygt en månad sedan på min tredje uppkörning. Övningskörde i flera år och det kändes stundtals omöjligt, men det gick till slut. För det första behöver du inte känna att du måste köra 110 procent perfekt. Min godkända uppkörning var inte helt fläckfri men det var inga misstag som blev farliga eller upprepades flera gång. Så det är absolut inte kört för en eller två mindre misstag.
För det andra. Folk kuggar uppkörningar och det händer varje dag. Man är inte en sämre person om man behöver flera försök. Försök bara att behålla lugnet, lyssna på inspektörens instruktioner och planera körningen utifrån det. Då går det säkert bra!
Gäst 2023-10-15 18:37 ! Citera #
Hej på er.

Ni säger att det inte finns motivation till att öva och att ni kör bättre än dom med körkort...
Så, varför har jag körkort men inte du?
Jag tycker det är roligt att köra bil. Jag övningskörde 5000 mil före uppkörningen. Hur motiverade jag mig? Det kom sig naturligt eftersom det va otroligt roligt!
Jag tror att alldeles för många ”bara” vill ha ett körkort och måste ”tvinga” sig.
Om man är nervös inför ett prov vet man innerst inne att man inte är redo.

Mitt råd till er som är nervösa, särskilt ni som är privata, öva 1-2-3 månader till eller hur lång tid det nu tar tills ni kan köra avslappnat. Ut och kör! Backa runt hörn med en hand. Fickparkera 100 ggr. Kör tills du kan! :)
Gäst 2023-10-15 21:34 ! Citera #
Jag har kuggat 7 gånger om det får er att må bättre :)
Lule 2023-10-15 22:25 ! Citera #
Vet vad du går igenom, helvete dör mig med, ge inte upp.
Lule 2023-10-15 22:27 ! Citera #
”För” skulle jag skriva, blev fel hehe.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 17:29
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo