Start > Körkortsforum > Godkänt körprov, efter 4 missl…

Godkänt körprov, efter 4 misslyckade försök!

JB 2023-08-25 17:02 ! Citera #
Hej!

Jag har följt livshistorier här på forumet, och tänkt att OM jag någon gång får ett körkort, så skulle jag skriva det här.

Nu har jag i dag, kl 09:39, fått godkänt körprov, efter 4 misslyckade försök.
Det har varit en lång och ödmjukande resa, minst sagt. Väldigt psykologiskt krävande, för en som inte har så stora begåvningar på det området, utan lätt blir nedslagen.

Jag tackar Gud - bokstavligt talat, är kristen - att jag nu har fått mitt körkort.
Jag vill uppmuntra er som kämpar. I mitt fall handlade det om att köra, köra, köra (började övningsköra för snart 2 år sedan, 39 lektioner på körskola + två handledare som ställde upp och körde med mig), att bli en van förare, och det tog tid.
Och inte minst att jag fick en trevlig och avslappnad inspektör i dag, som verkligen hade öga för nervösa uppkörare.
Jag har aldrig kört så bra på ett körprov som i dag, och det hade aldrig varit möjligt utan honom.

Så skönt att äntligen få köpa den där tack-gåvan till handledarna som jag så länge har längtat efter, för allt deras jobb. Stort tack till Er som ställer upp och kör, och lägger tid på oss!

Stor kram till er alla!
Vill passa på, att dela en favoritvers i Bibeln:
”Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare.” Rom 5:8

/JB

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor