Start > Körkortsforum > Trafikskolan ett måste?

Trafikskolan ett måste?

Gäst 2010-08-17 19:44 ! Citera #
Måste man köra lektioner massor med en lärare på trafikskolan innan man ska köra upp eller räcker det med några stycken och köra resten hemma?
Gäst 2010-08-17 21:33 ! Citera #
Du måste inte köra en enda lektion på körskolan om du inte vill. Men då vill det ju till att du har en handledare som kan lära dig allt du behöver för att klara uppkörningen.
Gäst 2010-08-19 13:24 ! Citera #
Jag tycker du ska köra så mycket som möjligt hemma själv. Om du har bestämt dig för att kanske spara in lite på kostnaderna.

Jag tycker du ska göra något sånt här...
När du kan hantera alla situationer, stadstrafik, motorväg, allt - köp en lång lektion ~1 timme, och be läraren säga allt han inte tycker verkar bra. Han kommer märka sånt dina föräldrar inte har en aning om...

Sen kör du med dina föräldrar igen, och rättar allt han har sagt.

Sen när du känner, nu är det dags för körkorts prov! Då tar du en sista lektion, och ser om allt går 100%! En uppkörare är strängare med regler etc. än en lärare på bilskola, men säg att du tänkt ta körkortet och att han ska anmärka allt han ser! Tex så kuggade min bror bara för att han inte vred på huvudet ofta nog...

Hoppas detta har startat någon tanke gång på hur man kan göra :P
Mvh
Simon Eriksson
Gäst 2010-09-05 17:21 ! Citera #
Ett tips är att iaf ta någon/-ra lektioner. Hur bra man än tycker att man kör, så kan jag nästintill lova dig att där är saker du missar i körningen eller något liknande! Kör mycket hemma, snacka med polare som har tagit körkort, och ta någon enstaka lektion! Jag hade tanke på att strunta i att ta körlektion, men när jag väl tog det så insåg jag att jag hade missat mycket med speciellt speglarna!
Gäst 2010-09-22 11:11 ! Citera #
Man måste inte köra en enda lektion överhuvudtaget, Dock kan jag rekommendera att ta några stycken, inte minst för att lära sig eco-driving! När mina föräldrar tog körkort så behövde dom aldrig eco-driving och jag kommer därför behöva ta några lektioner då dom inte är helt 100 på det.
Gäst 2010-10-09 23:11 ! Citera #
Hej!
Även om inte trafikskolan är ett måste borde man anse det som ett! Jag kör hemma och vid trafikskolan och när pappa har lärt mig allt han kunder, gick jag vidare till trafikskolan vilket är skillnaden mellan att klara körprovet och inte eftersom körskolan kan sin grej och man lärde sig otroligt myckt på det. Så gå på trafikskolan, bli dyrare fast det håller bättre i längden :D
Gäst 2010-11-14 18:21 ! Citera #
Min kompis tog inte en enda lektion och klarade sig ändå. Det gäller bara att du känner dig säker i bilen och kan alla sektioner säkert!
Gäst 2010-11-27 13:17 ! Citera #
Trafikskoolan är inget måste om man har någon att köra med. Det är bara dyrt och onödigt. Följer man handledarboken så funkar det. Teorin klarar man med boken och instuderingsfrågor, typ här eller på annat sätt.
Albion 2010-11-28 15:11 ! Citera #
Jag tycker det hade varit smart att ta minst en lektion där en utbildad handledare kan bedömma dina kunskaper
Johan P 2011-01-14 16:54 ! Citera #
Det finns inget krav på att man måste köra med en körskola innan uppkörningen hos trafikverket. Att övningsköra privat går också alldeles utmärkt förutsatt att handledaren är någorlunda bra på att lära ut hur man kör bil.

Om du upplever att det är svårt att avgöra om din privata handledare har lärt dig allt kan det vara klokt att åtminstone ta en körlektion med en utbildad lärare för att höra hans proffisionella åsikt. Det vore ju dumt att kugga på uppkörningen på grund av att din privata handledare missat att påpeka någonting i din körning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest