Start > Körkortsforum > Kuggad för fjärde gången

Kuggad för fjärde gången

Brik 2010-08-09 16:45 ! Citera #
ARGH så besviken man blir!

Har testat köra upp två gånger i Karlstad (där jag bor), och 2 gånger i Södertälje utanför Stockholm, där mina föräldrar bor. Har tagit en massa lektioner på båda ställena, och båda skolorna säger att jag är redo för uppkörning, men LIKFÖRBANNAT torskar jag på småfel hela tiden.

Första gången hade jag dålig uppsikt i en rondell (trots att jag klarade ett antal andra likartade rondeller under uppkörningen gallant)
Andra gången tog jag fel på högerregeln ett par gånger, vilket avhjälptes med ytterligare några lektioner
Tredje gången gasade jag i 30-område till 40 innan 50-skylten, vilket jag blev kuggad för trots att han inte hade några som helst anmärkningar i övrigt
Denna gången körde jag 50 på 70-väg och tog inte en oskyddad vänstersväng på landsväg på rätt sätt.

Jag kan ju för f*n ALLT teoretiskt. Är det jag som är dum eller?
becky 2010-08-15 16:15 ! Citera #
Ush va tråkigt att höra! men tappa inte hoppet!

jag tror verkligen hela grejen med uppkörningen är ett jäkla lotteri som beror helt på vilken snubbe man kör med. jag körde upp för några dagar sedan. första försöket och klarade trots att jag själv visste att jag hade gjort minst ett par ganska grova fel som jag inte hade varit shockad alls om han hade kuggat mig för. men han var jättetrevlig och snäll och gav mig istället tips för hur jag skulle undvika missarna i framtiden och berömde helheten i min körning! :O

Jag skulle säga överdriv till max med att se dig omkring och titta i de förbannade speglarna så de inte har något ”realistiskt” att klaga på. sen är det nog bara hålla tummarna och hoppas att du inte får någon surkärring eller bitter gammal gubbe.
Diskmedel 2010-08-16 03:03 ! Citera #
Tråkigt, låter som att du har haft otur med personerna du kör upp för. Detta låter verkligen som småmissar som jag verkligen inte kan fatta att du fick underkänt för? Det gäller som sagt att inte ge upp. Man lär sig av sina misstag, och förr eller senare hittar du någon som godkänner dig.
Uli 2010-08-16 09:59 ! Citera #
Du, jag vet hur det känns! Klarade också teorin med typ ett fel... och nu har jag tre kuggade körningar bakom mig - fjärde uppkörning imorgon och jag är LIVRÄDD för att det känns som att det kvittar hur man kör, självklart finns det alltid något att klaga på! Jag har inte gjort några grova fel på de sista två, men kanske måste de kugga fler folk nu då det är färre som tar körkort p g a den ekonomiska situationen. Haha, men vad med vår ekonomiska situation? Jag tror inte det hade svidit så jäkla mycket om det inte kostade så onödigt mycket.
Varje gång jag kör upp klagar dom på något nytt som den förra inte sa ett skit om, då känns det lite som att dom bara bara tar det första bästa som står på pappret att klaga på.

Men allt som allt tror jag att jag ska ta ner farten överallt, känns som att jag har anpassat mig för mycket efter trafikrytmen då jag bara kört med min mamma på sista tiden. Jag kör ju självklart inte snabbare än tillåtet men det finns ju så många ”hemliga” fartregler.
Det är bara trafikboken som skriver att man ska anpassa sig efter trafikrytmen, transportstyrelsen vill dock att man kör som en kärring.
Trodde aldrig att körkortsträsket skulle vara såhär djupt och snuskigt!
Gäst 2010-09-22 00:13 ! Citera #
Jag känner med dig! jag kuggade min 3dje gång idag!
har kört bil i ca 2,5 mån (endel i körskola och endel privat)
första gången jag kuggade var det för att jag inte accelerade tillräckligt på en påfart till motorvägen.
andra gången körde jag för fort i korsningar och stannade onödigt för högeregeln en gång enligt läraren-( fast jag höll hastigheten som stod i korsningen)
och idag tänkte jag på vad den tidigare sagt och tog det lugnt och stannade för gult ljus i en korsning, då skrek han köööör och jag fick motorstopp av all panik.
Nu är jag så arg och ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen:(
finns ingen uppkörnings tid där jag bor (sollentuna /sthlm) utan får ta södertälje som jag redan kuggat i 2 ggr nu.
nästa tid är om 2 veckor, får jag inte det då skiter jag i körkortet, tråkigast är att jag vet att jag fan kör bra annars,men när man sätter sig i trafikverkets bil verkar man förvandlas till nån helt annan.
Gäst 2010-09-22 22:19 ! Citera #
Guest
jag känner med dig! jag kuggade min 3dje gång idag!
första gången jag kuggade var det för att jag inte accelerade tillräckligt på en påfart till motorvägen.
andra gången körde jag för fort i korsningar och stannade onödigt för högeregeln en gång enligt läraren-( fast jag höll hastigheten som stod i korsningen)
och idag tänkte jag på vad den tidigare sagt och tog det lugnt och stannade för gult ljus i en korsning, då skrek han köööör och jag fick motorstopp av all panik.
finns ingen uppkörnings tid där jag bor (sollentuna /sthlm) utan får ta södertälje som jag redan kuggat i 2 ggr nu.
nästa tid är om 2 veckor, får jag inte det då skiter jag i körkortet, tråkigast är att jag vet att jag fan kör bra annars,men när man sätter sig i trafikverkets bil verkar man förvandlas till nån helt annan.

Hej. Din inställning är fel! .. Du ska tro på dig själv, ge aldrig upp!!! fortsätt kämpa .. jag blev kuggad 5 gånger för skit grejer som ”Du kopplade innan du bromsade” ... gissa vad? Jag kunde köra JÄTTE JÄTTE JÄTTE bra .. men ändå så blev man bestulen på en massa pengar bara för att dem kände att man inte riktigt räckte till .. jag blev jätte frustrerad så den gången jag blev godkänd talade jag om för uppkörningsläraren att jag var trött på att bli kuggad för skit grejer som ”du kopplade innan du bromsade” ... jag funderade också på att ge upp, men man ska aldrig aldrig någonsin ge upp!!!! nästa gång klarar du det!! tro på dig själv! :) LYCKA TILL!!!!!
Gäst 2010-09-23 22:59 ! Citera #
Har redan körkort
Guest
jag känner med dig! jag kuggade min 3dje gång idag!

Hej. Din inställning är fel! .. Du ska tro på dig själv, ge aldrig upp!!! fortsätt kämpa .. jag blev kuggad 5 gånger för skit grejer som ”Du kopplade innan du bromsade” ... gissa vad? Jag kunde köra JÄTTE JÄTTE JÄTTE bra .. men ändå så blev man bestulen på en massa pengar bara för att dem kände att man inte riktigt räckte till .. jag blev jätte frustrerad så den gången jag blev godkänd talade jag om för uppkörningsläraren att jag var trött på att bli kuggad för skit grejer som ”du kopplade innan du bromsade” ... jag funderade också på att ge upp, men man ska aldrig aldrig någonsin ge upp!!!! nästa gång klarar du det!! tro på dig själv! :) LYCKA TILL!!!!!

värsta scenariot enligt mig är att man kugga så pass många gånger man måste sätta sig göra teori provet igen, jag kuggade min uppkörning pga tog för lång tid på mig fatta beslut vid rondeller och korsningar, ringde bokade ny uppkörning dagen efter och var tvungen vänta i 3 veckor >,< men visst har säkerligen gott om tid att öva mera på körningen,
dock skulle jag kugga den gången med ligger det nära till att jag skulle behöva göra teori provet igen vilket jag verkligen inte vill
tiger 2010-10-04 14:22 ! Citera #
Det måste vara jobbit,
Men du tar den på femte , du vet väll att man lär sig utav sina fel. sakta men säkert går det bra.
Du tar den nästa gång. du kan ju alla regler och allt men tänk på högerregeln sakta ner och titta långt bort
Felicia H 2010-10-04 18:19 ! Citera #
Vet hur det känns att vara nära på att ge upp!

Jag har kuggat två gånger på uppkörningen och nu när de här två månaders reglerna är så måste jag göra om kunskapsprovet. och det känns såklart surt!
Man ska inte tappa hoppet. Jag känner också att jag kör bra, men ändå kuggade jag.
Victor A 2010-10-05 20:49 ! Citera #
Dom gnäller och förstör din vardag för tillfället men du kommer tacka dem och´när du är äldra kommer du minnas tillbaka och skratta åt deras petiga åsikter

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov