Jag vill ha körkort för att..
Fyll ut efter .., tar du körkort av rätt anledning? självklart är det bra att ha körkort när man söker jobb osv osv. men man kan leva utan det, det är bara en bekvämlighetsfråga. jag vill ha körkort för att jag gillar och resa och hatar tåg osv, så en helg 30 mil från hemorten är mycket skönare i bil än t.ex. tåg, men annars kommer jag nog inte använda bilen så mycket, bor man t.ex i och runt stan så klarar man sig på lokaltrafiken. varför tar ni körkort?Guest
För att jag vill kunna åka och träna själv, utan att behöva ta bussen och vänta 30 minuter innan träningen börjar, eller att vara beroende av vänner/föräldrar. Dessutom vill jag kunna ta mig till olika ställen när jag vill, så helt klart är det friheten.
åh varför tar jag körkort..... min största anledning är för att slippa att alltid be familjen om hjälp när det är dags o handla eller åka till tippen...
men sen är det ju en frihetskänsla..... jag har dock klarat mig rätt länge är snart 27 o har egentligen inget stort behov av det förutom att man vill kunna handla o sånt själv....
sen vore det nice o kunna åka till syster i skövde utan att behöva boka tåg osv....
Jag och mina kompisar har stora drömmar om road-trips och liknande. Men självklart också den allmänna frihetskänslan
.
Friheten är den stora anledningen till varför jag vill ha körkort. Distansförhållande, årliga turer runt om i Sverige, och ett flertal aktiviteter i veckan kräver ju en del bilåkande. Att slippa belasta någon annan med att skjutsa är ju trots allt det bästa - samtidigt som det är roligare att köra själv.
Att inte behöva ta hjälp av andra!
För att slippa gå upp kl fem på morgonen för att hinna till jobbet, och istället kunna gå upp sex! Dem timmarna jag lägger ner på körkortet tar jag igen var morgon när jag får den extra härliga sovtimmen!
Även för att slippa vänta på bussen nu i vinter, när man fryser och när bussen är till 9/10 gånger försenad!
Jag tar körkort eftersom man får en enormt större frihet. Känner flera som bor i områden där bussar knappt går, så kan vara jobbigt att ta sig dit annars (eller väldigt dyrt, om man nu skulle ta taxi).
Jag vill ta körkort för att köra barnen till skolan fram och tillbaka, kunna storhandla, hälsa på mina föräldrar som bor i en annan stad, för lättare få det jobb jag vill ha, för det är bekvämt, för jag vill ha körkort, för jag känner mig inte vuxen utan körkort, jag vill ha friheten som kommer med ett körkort... ja listan kan göras väääldigt långt... tyvär så har jag aldrig tillräkligt med pengar för att ta körkortet men somsagt nu jävlar innan jul ska jag ha den!!!
En stor anledning till att jag tar körkort är att få jobb! Dessutom är det ju en stor frihet när man bor på landet att kunna ta sig vart man vill utan att behöva anpassa sig efter busstrafikens något opålitliga tabeller.
Senaste foruminläggen
Rubrik