Start > Körkortsforum > Hur tidigt ska man börja plugg…

Hur tidigt ska man börja plugga?

bedboy 2010-08-08 21:14 ! Citera #
Hur tidigt ska man börja plugga inför teoriprovet?
Min bror fyller 18 om ca 1 månad, Jag om 1 månad och ett år, vi vill båda ta körkort så tidigt som möjligt, han kommer då inte kunna det eftersom han började plugga bara för några dagar sen, men köra bil kan han.
Jag å andra sidan har nog redan läst igenom de mesta man kan göra på internet om teorin och köra bil kan jag, då är frågan till Er, Har jag börjat plugga för tidigt och kommer tänka på provet i lite mer än ett år nu? kommer jag bli så nervös när det ”äntligen” blir dags att skriva provet?
Vad är era erfarenheter?
tyra 2010-08-11 22:32 ! Citera #
Man kan väl aldrig svara på hur tidigt ngt ska göras,,, beror nog på hur lätt man har det för sig... din bror kan juh lära sig på bara några månader....
däremot trr jag att din taktik är mkt bra för då kan du nog verkligen allt och inte bara har lärt dig för att skriva upp o sen glömma allt...
men du kanske ska ta dig en liten paus i teorin o för att sen testa igen... då du pluggat så bra borde du verkligen kunna det mesta förutom alla nya regler som tillkommit!!

Lycka till till er båda!
Diskmedel 2010-08-16 19:50 ! Citera #
Det handlar ju lite om det som står i inledningen till körkortsboken - Överinlärning och ytlig inlärning. Att man faktiskt för sin egen skull ska plugga i så god tid, att man kan repetera saker och ting om och om igen tills de näst intill fastnar permanent i skallen. Börja lite innan man egentligen ska börja, är mitt tips. Det tjänar man på i längden. ;)
Malinn 2010-08-30 14:54 ! Citera #
Jag tror du har stor fördel av att du börjat läsa teorin tidigt om du jämför med din bror. Själv började jag med teorin i våras och tänker köra upp i november. Trots att det var längesen jag började med teorin lär jag mig nya saker hela tiden. Allt fastnar ju inte på en gång, i alla fall inte för mig ;) nu på slutet tänkte jag köra lite tester och så för att se vilka delar jag behöver öva extra på.. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 22:07
12
I går 15:37
9
I går 14:57
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor