Start > Körkortsforum > Identifiera risker

Identifiera risker

Rasken 2022-03-06 16:43 ! Citera #
Gatukorsning, körning i körfält, körfältsbyte och Motorväg/Motortrafikled visade på brister men grundorsaken var att identifiera risker i olika trafiksituationer och olika trafikmiljöer så vad bör jag tänka på för att klara uppkörningen? :)
Gäst 2022-03-06 19:33 ! Citera #
Rasken 2022-03-06
Gatukorsning, körning i körfält, körfältsbyte och Motorväg/Motortrafikled visade på brister men grundorsaken var att identifiera risker i olika trafiksituationer och olika trafikmiljöer så vad bör jag tänka på för att klara uppkörningen? :)
Läs av trafiken i god tid, se längre fram det hjälper mycket på det du skrev.

så blir det ingen sista sekunden ändring som är en störande och kan tom vara trafikfarligt om allvarligt.och det leder till att bli kuggad.
Rasken 2022-03-07 15:57 ! Citera #
:D Tack för svaret, och imorse kl08:00 var det dax igen, lagom nervös och intag av två clementiner och en banan före så blev det godkänt och har nu återigen tagit mitt körkort. Hurra vad glad jag är nu. Jag tror att anledningen till att jag kuggade på förra uppkörningen var att jag hade övertro på mig själv och oroat mig för mycket på teoridelen som jag dock klarade med alla rätt.
Gäst 2022-03-07 16:50 ! Citera #
Grattis
Gäst 2022-03-07 22:00 ! Citera #
Rasken 2022-03-07
:D Tack för svaret, och imorse kl08:00 var det dax igen, lagom nervös och intag av två clementiner och en banan före så blev det godkänt och har nu återigen tagit mitt körkort. Hurra vad glad jag är nu. Jag tror att anledningen till att jag kuggade på förra uppkörningen var att jag hade övertro på mig själv och oroat mig för mycket på teoridelen som jag dock klarade med alla rätt.
Grattis. (jag som skrev svar)

Kul, nu är det ut o köra, du är trafiksäker nog, nu ska milen och timmarna in.

Ses där ute ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov