Start > Körkortsforum > Sluta hetsboka uppkörningar!

Sluta hetsboka uppkörningar!

Gäst 2022-02-11 16:06 ! Citera #
Ser många trådar där folk har kuggat flera gånger.
Jag vet att man gärna vill försöka igen innan giltighetstiden på ditt teoriprovs resultat går ut, men du slösar andras tid och dina egna pengar genom att hetsboka.

Så här är mitt råd: Om du har kuggat för andra gången (och nu bara har en prioriterad tid kvar), så släpp skiten om teoriprovet och gå tillbaka till körskolan och övningskörning. Jag skulle rekommendera att man övningskör och pluggar i minst 6 månader till innan man försöker igen då det är uppenbart att du har problem och inte bara otur med en eventuell skitstövel till inspektör.

Kan mycket väl tänka mig att det kommer ytterligare regel ändringar som gör sakerna ännu striktare. Att sitta och kugga flera gången på raken är inte normalt. Och ärligt talat så vill jag inte ha er på vägen om ni inte kan hysa tillräcklig respekt för er själva och bilkörning.
Gäst 2022-02-11 17:17 ! Citera #
Varför ska man övningsköra 6 månader, innan du skriver nåt tänk vad du skriver. De som kuggar uppkörningen gör bara liten misstag och nu säger du att man ska övningsköra 6 månader med trafikskolan eller privat vad är det du säger. Snälla du är säkert 6 åring som skriver därför vill jag inte skriva nå mer.
Sebastian 2022-02-11 17:24 ! Citera #
Du som skrev att man ska övningsköra 6 månader efter man kuggar andra gången. Okej om man gör en liten misstag så vill du att vi ska börja köra 6 månader sedan boka uppkörningen. Hur i helvete tänker du!!!!?
Pepsiärgottkanske? 2022-02-11 20:47 ! Citera #
Chilla hörni! Han sa att han rekommendera, han är ”trust me bro” källa.

Håller inte med det han skriver men känner fortfarande att jag kan hålla en god ton. Det är helt upp till individen själv att bedöma när hen ska göra nästa uppkörning, om en dag, vecka, månad eller år…. Det kvittar, det enda som gäller är att man är redo, och man kan vara redo och ändå göra ett enstaka misstag som kuggar en.

Man ska såklart inte stressa för att hinna innan teorin slutar gälla om man inte är redo. Man skulle inte ha bokat de första två om man inte kände sig redo. Tack för mig glad fredag och trevlig helg.
Gäst 2022-02-12 19:14 ! Citera #
Urlöjligt och onekligen låg IQ på folk i den här tråden.
Men visst, kasta pengarna i sjön. Hur i helvete kan man kugga mer än en gång med den otroligt stora mängden hjälp som bilar har idag? Antispinn och en jävla massa saker??

Är som idioten som jag hörde om på teorin då jag gjorde provet förra året som hade kuggat 7 gånger och kuggade även nr 8 medans jag var där i salen.

Tror fan jag det att folk kör som idioter när man skiter i sin egen utbildningskvalitet och ger sig själv en ryggdunk för att man kuggade 3 gånger på uppkörning.
Nej fy fan, det kan få läggas till lite ändringar i lagen: Kuggar man tredje gången så får man spärrtid på att ta sig an teori och uppkörningsprovet i 1 års tid (man får fortfarande övningsköra). Det skulle fixa till en usla statistik vi har och tvinga dessa pajaser att ta sin utbildning på lite mer allvar.
Gäst 2022-02-12 22:22 ! Citera #
Om du bara visste hur dåligt folk kör så hade du sökt jobb på transportstyrelsen och ändrat föreskrifterna :lol:
Som du skriver, något måste göras, minst 2 veckors spärrtid som sedan fördubblas vid varje omprov, då hade kanske folk tränat och utbildats sig..

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo