Start > Körkortsforum > Körkort utan erfarenhet

Körkort utan erfarenhet

Johndoe 2010-07-29 10:47 ! Citera #
Hej! Jag är 23 år och har aldrig kört bil så jag har ingen erfarenhet överhuvudtaget.

Går det att t.ex ta en intensivkurs och lära sig köra där och kunna ta körkortet? eller vilket är det bästa alternativet för mig utan erfarenhet och svårt med att få en privathandledare.

Mvh
Gäst 2010-07-29 13:50 ! Citera #
Absolut inte någon intensivkurs i alla fall, att lära sig att köra bil är en process och inte något man ska försöka få klart på någon vecka eller två. Gå ut på www.rejta.se och hitta en trafikskola nära dig med vettiga omdömen och gå dit och ta lektioner helt enkelt. Två i veckan är lagom.
NymN 2010-08-07 00:30 ! Citera #
Ja det går att ta intensivkurs om du har bråttom och pengar. Sen är det väl egentligen bättre att lära sig köra bil under en längre period då det är tveksamt om allt verkligen sätter sig när man lär sig det under en så kort tid. Finns iaf många trafikskolor som har 2-veckorspaket med intensivkurser mm.
Diskmedel 2010-08-16 20:00 ! Citera #
Som heande säger, försök inte att stressa ihop ett körkort. Det är du som förlorar på det i längden. Börja däremot att aktivt öva, läsa på och övningsköra, så är du nog redo att ta körkortet om ett litet tag. :)
tyra 2010-08-31 08:20 ! Citera #
Johndoe
Hej! Jag är 23 år och har aldrig kört bil så jag har ingen erfarenhet överhuvudtaget.

Går det att t.ex ta en intensivkurs och lära sig köra där och kunna ta körkortet? eller vilket är det bästa alternativet för mig utan erfarenhet och svårt med att få en privathandledare.

Mvh


klar du kan göra det men kanske inte köra upp efter en vecka...både bilkörning och teorin tar betydligt längre tid att lära in,,,,
dom körskolor jag kikat på med intensiv för nybörjare skriver väldigt kalrt och tydligt att man absolut inte är en färdig bilförare efter en vecka..... däremot kan jag absolut tänka mig att du kan ta en intensiv kurs på 2-3vckor för bilkörningen och klara det... men teorin bör du nog studera in ordentligt o inte bara skumma igenom o bara minnas till provet e klart...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 22:07
12
I går 15:37
9
I går 14:57
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov