Start > Körkortsforum > Bok eller data ?

Bok eller data ?

Gäst 2011-03-23 19:59 ! Citera #
Både. gör frågorna och läser sedan på de kapitlet som frågorna jag hade fel på hör till. Funkar bäst på mig!

Lycka till!
Laurine 2011-03-27 19:27 ! Citera #
Jag skulle också rekommendera att läsa boken först för att få en överblick och sen göra frågor (om och om igen). Det är så jag har gjort och jag tycker det fungerar jättebra!
Fast min pojkvän gjorde faktiskt varianten där han bara gjorde frågorna och aldrig läste boken. Han tog teoriprovet på första försöket! Så om man är en sådan person som bäst lär sig av sina misstag så kan frågorna vara värt att koncentrera sig på :)
DanielBergström 2011-04-04 18:31 ! Citera #
Jag använder mig av både boken och programmet ”Trafikskolan TEO”, förmodligen så kommer de att vara tillräckligt för ett godkänt test. :)
Ignoreranamnet 2011-07-13 05:36 ! Citera #
Jag rekommenderar att du läser först ut boken och sedan testar du dina kunskaper genom ” datorn ” och det som du ser att du har fel på kan du gå tillbaka till boken och repetera om det.
Gäst 2011-08-02 14:11 ! Citera #
Jag tror du måste göra både och om du ska bli godkänd.
Immanuel 2011-08-24 00:17 ! Citera #
mackeeh
Räcker de med och plugga teorin på data proverna eller ska man läsa boken också... ??

Det jag funderar på att göra, är att studera in teorin, dvs läsa boken runt 2 gånger sedan gå in på internet göra tester för att sätta mina kunskaper på prov. Om jag nu inte kan en fråga, skriver jag ner i vilket sammanhang den ligger på (t.ex koldioxid släppen, och det faller i miljö frågan) och då studerar jag om hela miljö delen. Lycka till!
Gäst 2011-08-28 19:27 ! Citera #
Ah, variering är nog det bästa. Jag började med att läsa i böcker och så, de förklarar ju väldigt grundläggande. Sedan när jag var lite påläst gick jag vidare till datorn och gjorde olika typer av tester där. Finns så många bra sätt att testa av sig vid datorn :) Sedan gör man ju det riktiga provet på datorn (VISST?) så det är ju bra om man har testat liknande.
Barabazz 2011-08-28 21:24 ! Citera #
Som andra har sagt variering.

Jag själv läste boken ett antal gånger och strök under det jag tyckte lät viktigt. Jag växlade också mellan fyra olika teoriprogram - Bonniers, TEO trafikskola , Körkortest 2 och ett som hette ”Teoriprov” (Många av frågorna var identiska med dem som var med i trafikskolans pärmar)
Gäst 2011-09-13 18:51 ! Citera #
Jag har hört att många klarar sig på enbart datatester och det är ju kul för dom, men de kanske inte får all bakgrundinfo som man faktiskt behöver sen i verkliga livet :)

Mitt bästa tips är att läsa i boken för att få alla grundkunskaper och sedan testa dig själv på datorn för att se om du kan, och för att lära dig hur provfrågorna kommer att se ut!

Tro på dig själv, var lugn och ät bra så ska det nog gå finfint, ofta glömmer man bort att tänka logiskt, och att man faktiskt kan när man är stressad och hungrig!

;)
Gäst 2011-09-13 19:02 ! Citera #
Du måste nog läsa boken minst en gång för att du ska snudda vid allt som har med körkortsteori att göra. Sen är det bara att göra så mycket testprov du kan komma åt, vilket gör att du snabbt kan se vad du behöver öva mer på och så kan du även få en förklaring så att du förstår varför det är så. Ett tips är att plugga lite här på körkortonline också, även om du har en egen bok. Eftersom att körkortonline har förklaringar till varje svarsalternativ så gör detta att du kan förstå innebörden vilket leter till djupinlärning vilket i sin tur leder till att du lättare kommer ihåg fakta.

Kämpa på ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest