Hej allihopa. Jag har haft ett stort mål med detta år och det har varit att ta körkort. Mycket i mitt liv har kretsat kring detta mål, det känns så viktigt och stort för mig att lyckas med det. I måndags hade jag mitt livs första uppkörning i Järfälla och jag kuggade den. Insåg att jag t.ex inte alls är bra på att fickparkera och backa, så har en del kvar att jobba på där. Bör tillägga att mitt teoriprov går ut den 10 januari och jag tittar dagligen på trafikverkets hemsida efter olika uppkörningstider men har ännu inte hittat någon tid innan det....
Hur ska jag göra?
Ska jag satsa på att helt enkelt boka en ny tid längre fram, i februari, kanske i en annan stad? Ta lektioner innan det?
Samtidigt känns det så tråkigt att behöva dra ut på det och göra om teorin igen. Jag vill bara ro i mål. Nu är det snart juletider, jag kan tänka mig att många trafikskolor kommer ha stängt över julen. Känns som att jag ”fastnat” och inte kan se på min situation med klar blick. Jag vill så gärna, men helt ärligt så känns det så hopplöst just nu inombords.
Ni som är i samma situation som mig, som precis kuggat en uppkörning men vill lyckas inom snar framtid: hur går era tankar, hur går er planering framåt? Hur gör ni för att hitta nya tider?
En sista punkt är att jag hittat en hemsida på nätet som heter ”lediga tider” och genom den så ska man tydligen kunna få aviseringar om avbokade tider från trafikverket, rakt i mobilen. Det kostar dock 99 kr och hemsidan verkar mystiskt. Jag undrar om någon av er vet något om denna tjänst, är det rent fuffens?
HOPP till alla er som kämpar (inklusive mig). Herregud vilken glädje det kommer vara dagen vi har körkortet i handen. Jag blev dessutom riktigt snygg på min bild!