Telefon 016-551 90 00 (mån–fre 9–17)Kontakta kundtjänst

Hur många rätt ska man ha på teorin?

irena
Ej registrerad

irena (gästanvändare)

Hur många rätt ska man ha på teorin? (Jag tycker att det bara ska finnas automatbilar.)

OscarEriksson
Ej registrerad

OscarEriksson (gästanvändare)

Hej Irena!

Varför tycker du att det bara ska finnas automat bilar? Förstår inte det resonemang.

Sen till ursprungsfrågan så är det 52 rätt på ditt teoriprov för att få godkänt.

Mvh

Lejon002

Lejon002

Helst ska man ha alla rätt för att man ska kunna reglerna, tänk på hur viktigt det är i trafiken att ingen gör fel.

MeShe

MeShe

Teorin går på 70 frågor, av dessa är fem s.k slumpfrågor som inte räknas med i poängen. Alltså skall du få minst 52/65, men ju högre poäng desto bättre! =D

Bilist

Bilist

Vad betyder slumpfrågor? Varför finns de?

verfen
Ej registrerad

verfen (gästanvändare)

52/65 rätt ska du ha för att bli godkänd!

Ave

Ave

80% räcker

Pauline
Ej registrerad

Pauline (gästanvändare)

MeShe skrev:Teorin går på 70 frågor, av dessa är fem s.k slumpfrågor som inte räknas med i poängen. Alltså skall du få minst 52/65, men ju högre poäng desto bättre! =D

________________________________________________________________________________________________________________________

Jag gjorde precis ett prov online (me koder du får från din körskola) och på första försöket fick jag 62/70 rätt. Kändes asbra! Sen läste jag 'underkänd'... wtf? Blir lite förvirrad här. STR ska väl ändå ha rätt? Men min sambo säger samma som du... Snurrigt! :?
De vore ju awsome om jag klarat mig med så goda marginaler! Man vill ju gärna tro er som säger att de endast krävs 52 rätt... Men kan de va så jekliga att STR ändrat reglarna? :|

Insatt i ämnet
Ej registrerad

Insatt i ämnet (gästanvändare)

Pauline skrev:
MeShe skrev:Teorin går på 70 frågor, av dessa är fem s.k slumpfrågor som inte räknas med i poängen. Alltså skall du få minst 52/65, men ju högre poäng desto bättre! =D

________________________________________________________________________________________________________________________

Jag gjorde precis ett prov online (me koder du får från din körskola) och på första försöket fick jag 62/70 rätt. Kändes asbra! Sen läste jag 'underkänd'... wtf? Blir lite förvirrad här. STR ska väl ändå ha rätt? Men min sambo säger samma som du... Snurrigt! :?
De vore ju awsome om jag klarat mig med så goda marginaler! Man vill ju gärna tro er som säger att de endast krävs 52 rätt... Men kan de va så jekliga att STR ändrat reglarna? :|

1. Det är din lärare som sätter godkäntgränsen på onlinetesten (det står på resultatsidan och i statistiken). Kräver han/hon t.ex. 99 % online, blir du underkänd om du får 98 %.
2. STR är ett privat förbund som inte har något med riktiga provet att göra. Det är myndigheterna Transportstyrelsen och Trafikverket som bestämmer över det riktiga provet.
3. 52 rätt (80 %) räcker på det riktiga provet.

nisse
Ej registrerad

nisse (gästanvändare)

que???

Teoriprov online – testa dina kunskaper

Teoriprov Körkortonline.se

Gratis demo – testa 65 frågor »