Svar: Uppkörning i Farsta

Gäst 2019-06-16
Jag körde upp i Farsta i torsdags och det kändes jättebra och tryggt. Jag var väldigt nervös innan men känner i efterhand att det verkligen var i onödan. Fick en fantastisk inspektör som var lugn och tydlig och kändes trygg och gick igenom vad jag skulle göra och sa att det var okej att köra fel, då skulle jag bara hitta ett ställe att vända om osv. Det är ok att få motorstopp t.ex så länge det inte är en farlig situation.

Vi körde runt på 30 & 50 vägar och på och av motorvägen ett par gånger. Sedan fick jag backa runt ett hörn och fickparkera men på en väldigt stor plats.

Var supernervös innan och läste i olika forum om hur det var att köra upp i Farsta osv men det var tusen gånger lättare och tryggare än jag tänkt mig och det kändes jättebra. Har man övningskört mycket i Farsta innan kommer man ha kört på de flesta ställen. Så var lugna och stressa inte! Farsta är toppen!

Mitt tips är verkligen att hålla er lugna och ha is i magen, stressa inte och ta hellre tid på er än att göra nåt förhastat! T.ex om ni ska köra ut på en väg där ni har väjningsplikt. Stressa inte ut och riskera att komma för nära en bil eller få motorstopp, vänta tills det är lugnt och känns tryggt så kommer det gå finemang. Lycka till!
Namn/smeknamn

:) :D :lol: ;) 8-) :neutral: :? :o :x :( :scared: :cry: