Svar: Uppkörning Södertälje

Freja 2019-08-13
Jag körde upp i Södertälje och klarade det på första försöket. Innan provet var jag rädd, man har ju hört om kärringar som kuggar för lilla minsta - och min största rädsla var att få någon som skulle bedöma mig orättvist. Jag kunde nog inte önskat mig någon annan än hon jag fick köra upp med - även om jag hade kuggat.

Ut från Trafikverket är det väkningsplikt vilket är tydligt markerat, därefter svänger jag vänster och ska göra ytterligare en vänstersväng i korsningen som kommer - varvid hon bromsar in och använder dubbelkommandot. Kände bara att allt var kört då men hon sa lugnt och sansat att jag skulle andas och fortsätta köra. Vi körde i lite cirkulationer, landsväg och villaområde. Var supernervös inför backa runt hörn, och gjorde en riktigt risig backning och påväg ut från bostadsområdet missar jag en stoppskylt men ser att hon tänker bromsa åt mig varvid jag bromsar själv o stannar.... fick även motorstopp i en rondell så kände verkligen att det var över när jag skulle parkera vid Trafikverket där jag parkerar i mitten av två rutor. Var helt beredd på att bli kuggad och insåg verkligen mina fel - och att det var mitt fel. Så hör jag att hon godkänner min körning, kunde inte ens tänka!!!! Rekommenderar verkligen deras helhetsbedömning och tycker inte att ni ska oroa er - gör ert bästa, blir nästan inte värre än min uppkörning.. 8-) :? :cry:
Namn/smeknamn

:) :D :lol: ;) 8-) :neutral: :? :o :x :( :scared: :cry: