Svar: Uppkörning Södertälje

Godkänd 2019-07-05
Då jag prövat uppkörningar på många ställen så kom jag fram till att för Stockholm är Södertälje är ett bra val. Det är ingen liten stad och det finns ganska mycket trafik en vanlig förmiddag. Jag rekommenderar absolut att du övningskör minst två dagar just där och andra gången kan vara före uppkörningen. Det finns minst en märklig cirkulationsplats och vissa skyltar är lite svåra att se pga buskage och mycket som händer.

Tyvärr har jag bara kört upp där en gång, då jag blev godkänd utan anmärkningar. Nu har jag kört mycket med körskola och privat så jag borde ju ha klarat det. Statistiskt sett kuggar de bara en aning färre än t.ex Farsta, om jag nu minns rätt. Däremot var uppkörningen inte alls så obehaglig som den kan vara ibland.

Tro inte att Södertälje är lätt. Det finns massor av situationer som kommer avslöja om du inte är redo. Min uppkörning var dock realistisk, dvs lite av varje och inte onödigt svår med flit. Jag fick en superbra inspektör som var tydlig, lugn och humoristisk! Kunde inte önska något mer.

Jag skulle välja Södertälje igen om jag hade kuggat, men som sagt det kan finnas andra inspektörer där som gör det onödigt svårt - jag vet inte - bara att de kuggar ungefär lika många som andra (kolla statistiken själv).
Namn/smeknamn

:) :D :lol: ;) 8-) :neutral: :? :o :x :( :scared: :cry: