Björn He 2019-08-21
Men är det inte korkat att ha farthinder på 50-vägar? Om det inte är lämpligt att köra 50 så borde väl inte 50 km/tim vara hastighetsbegränsningen?! Varför är det 50 på vägar med farthinder trots att det inte är så lämpligt att köra så fort, borde inte hastighetsbegränsningen i så fall vara något lägre?
Förresten tror jag inte det hade varit farligt för mig att köra 50 över den där upphöjningen i Västerås. En ”kompis” har ju sagt att han råkade köra 50 över någon liten upphöjning som inte var så lätt att se, säkert samma som jag körde över, och det blev en rejäl smäll men inte så farligt. Om det inte är så farligt så fanns det ju ingen anledning för den där uppkörningsinspektören att ingripa med dubbelkommandobromsen, men han gjorde väl det för att han tyckte jag körde för fort när jag körde 50 (på en 50-väg) samtidigt som jag närmade mig en liten upphöjning (som inte var så lätt att se) och han ville väl inte att det skulle smälla till. Men istället för att bromsa mig med dubbelkommandot så hade han ju kunnat låta mig köra 50 över den där upphöjningen, då hade väl jag åtminstone fått erfara hur det kan kännas att köra fort över en upphöjning!?
Förresten tror jag inte det hade varit farligt för mig att köra 50 över den där upphöjningen i Västerås. En ”kompis” har ju sagt att han råkade köra 50 över någon liten upphöjning som inte var så lätt att se, säkert samma som jag körde över, och det blev en rejäl smäll men inte så farligt. Om det inte är så farligt så fanns det ju ingen anledning för den där uppkörningsinspektören att ingripa med dubbelkommandobromsen, men han gjorde väl det för att han tyckte jag körde för fort när jag körde 50 (på en 50-väg) samtidigt som jag närmade mig en liten upphöjning (som inte var så lätt att se) och han ville väl inte att det skulle smälla till. Men istället för att bromsa mig med dubbelkommandot så hade han ju kunnat låta mig köra 50 över den där upphöjningen, då hade väl jag åtminstone fått erfara hur det kan kännas att köra fort över en upphöjning!?
Menar du på fullaste allvar att du inte förstod detta??
Sedan säger du emot dig själv lite grann när du skriver nästa stycke, du skriver nämligen följande:
Förresten tror jag inte det hade varit farligt för mig att köra 50 över den där upphöjningen i Västerås. En ”kompis” har ju sagt att han råkade köra 50 över någon liten upphöjning som inte var så lätt att se, säkert samma som jag körde över, och det blev en rejäl smäll men inte så farligt.
För det första så kan hela hjulupphängningen få sig en så pass kraftig smäll att du inte kommer kunna styra ordentligt, och det är trafikfarligt!
För det andra så är det fruktansvärt farligt att komma körande i 50 km/h när det finns en upphöjning av vägbanan, det är med andra ord inte lämpligt att hålla den höga hastigheten, och det var därför som inspektören ingrep!
Med tanke på hur du resonerar så hoppas jag att du aldrig mera kommer sätta dig bakom ratten på en bil!
För du är ju trafikfarlig!!