Vilken motorcykel är bäst att köpa? Får man köra snöskoter med B-körkort?

EPA-traktor

Inläggav matildaea » tor 17 sep 2009, 22:12

Vilken behörighet krävs för att få köra EPA-traktor?
matildaea

Inläggav Forssent » tor 24 sep 2009, 09:42

Det enda som du behöver göra är att skriva ett teoriprov för traktor kort. Du behöver inte "köra upp".
Forssent

Inläggav marri88 » fre 25 sep 2009, 21:34

Om du nu sen tidigare har ett förarbevis för EU-moped, kan du byta in det mot det nya AM kortet. tillverkning av kort + fotoavgift tillkommer. Har du inte förarbevis för eu moppe idag måste du gå AM-körkortsutbildning, skaffa körkorstillstånd samt börja övningsköra o plugga teori.. Vet inte hur länge till traktorkortet finns att göra, när traktorbehörighet ingår i AM..
marri88

Inläggav marri88 » fre 25 sep 2009, 21:39

Läste att du snart kommer att ta körkortet ditt snart? Du får köra epa på b-kortet vad jag har fattat faktiskt!
marri88

Inläggav mitzerl » mån 12 okt 2009, 01:24

marri88 skrev:Om du nu sen tidigare har ett förarbevis för EU-moped, kan du byta in det mot det nya AM kortet. tillverkning av kort + fotoavgift tillkommer. Har du inte förarbevis för eu moppe idag måste du gå AM-körkortsutbildning, skaffa körkorstillstånd samt börja övningsköra o plugga teori.. Vet inte hur länge till traktorkortet finns att göra, när traktorbehörighet ingår i AM..

Jag undrar också lite över detta med EPA-traktor och blev lite fundersam över svaret ovan då diverse termer blandades in. Vad är AM-kort för något?

Jag har ingen att övningsköra med privat och har lite svårare än andra att få till det med körningen och bor dessutom i en relativt stor stad (Uppsala), så jag funderar på om man kanske kan skaffa sig en epa-traktor att köra runt med för att få lite övning i trafiken för att sen kanske få det lättare med bilkörningen. Skulle detta vara genomförbart, tro?

Och hur kör man egentligen EPA-traktorer? Är det växlar på den eller är det automat?
mitzerl

Inläggav marri88.. » lör 20 feb 2010, 00:46

am kort är det nya för eu moped 45km/h. Samt att det ingår traktor! Har man ett förarbevis för eumoppe får man byta in det.. Jag har gått i samma tanke som dig, att övningsköra själv inför b kort i en epa. Men har du inte kortet idag är det dyrt att ta am.. Men annars kör på!
marri88..

Inläggav Frazz´e » lör 10 jul 2010, 05:39

Tjena Tjena, har byggt en epa/apa traktor med en kompis, men den ska besiktas som en apa, men jag ska ta epa kort men vart fan kan man köpa böcker ?// han bytte in sitt eu-kort så han har absolut ingen aning, och efter man har läst dom där förbannade böckerna, vart ska man vända sig till då? 8-)
Frazz´e